Brak czasu to jedyna niedogodność, która mi doskwiera w ostatnich dniach. Na głowie mam mnóstwo projektów do zrealizowania i niby mam urlop, niby mam wolne od rana do wieczora, ale to tylko iluzja, bo zawsze jest coś do zrobienia. Za kilka dni startuje na ostatni mój test, jakim jest 400 km non stop na wybranej przez mnie trasie. Cały czas zastawiam się gdzie pojadę. Po raz kolejny kusi mnie mocno nasze morze, nad które wybieram się już od zeszłego roku. Wiem natomiast, że dobrze przygotowany Brevet dał mi mocnego kopniaka do tego, aby objechać trasy wokół komina i na spokojnie zaplanować przyszłoroczną edycję.
270 ludzi ze stali na trasie BBT 1008 w 2016r.
Do samego startu przygotowuje się zgodnie z zaleceniami Remka, który za każdym razem mi coś podpowiada. Czy to pod względem sportowym czy też organizacyjnym. Po raz pierwszy zamieszczam wiadomość, którą otrzymałem, ale ni po to, aby się chwalić, ale po to, aby pokazać, jakim zaufaniem się obdarzyliśmy i jak mocno scementowana jest nasza współpraca tak, aby odnieść zakładany sukces. Remek pisze
„…Pamiętaj tylko o dobrych lampach, zabezpiecz sobie zasilanie (powerbanki) także do licznika i licz kalorie. Powinieneś dostarczać 500-600 kcal/h. Nie tylko izotonik i żele, ale także jakieś pokarmy stałe, lekko strawne (owsianka, ryż, ew. makaron).
Dlatego będą potrzebne postoje, ale nie tyle na odpoczynek, co na jedzenie.
No i płyny – średnio 700ml/h, jeśli gorąco to nawet więcej.
Przemyśl kwestię ubrania, sprawdź pogodę, żeby nic Cię nie zaskoczyło.
Do tego po treningu środowym zacznij ładować się węglowodanami i dobrze nawadniać.
I najważniejsze. W trakcie jazdy trzymaj takie tempo, żeby jechać aktywnie, ale zawsze mieć świadomość, że masz jeszcze pod nogą i w żadnym momencie nie jedziesz na 100%. To utrzyma Cię w dobrej kondycji mentalnej i pomoże zapobiec ew. kontuzjom.
Twój cel to przejechać 400km, więc nie śrubuj czasu. Baw się dobrze!…”
Ktoś może powiedzieć, po co mi to. Sam sobie poradzę. Ja odpowiadam krótko i dosadnie, że sam nic nie zrobisz poza tym, że możesz sobie zrobić krzywdę.
W między czasie śledzimy wspólnie z Beatą uczestników, BBT 1008 która odbyła się w tym roku. Na trasę ruszyła grupa około 270 śmiałków, która miała do pokonania ten niezmiernie długi odcinek, ale niektórzy w związku z jubileuszową edycją skusili się na powrót. Ze strony wyścigu dowiadujemy się, że:
„Na wynikach z pierwszych sześciu edycji Bałtyk-Bieszczady Tour (lata 2005 – 2011) znajdziemy nazwiska zaledwie czterech kobiet. Do pionierek zaliczały się Jolanta Maślanka, Barbara Chowaniec, Beata Tulimowska i Monika Jagodzińska (na zdjęciu).
W kolejnych latach popularność BBT wśród pań rosła, aż w końcu w niedawno zakończonej IX edycji na starcie zjawiło się aż 25 kolarek, co oznacza, że niemal, co dziesiąty zawodnik mierzący się z 1008 km dystansem był kobietą.
Jak doszło do tego, że dziś kobiety na trasie BBT rywalizują z mężczyznami jak równe z równymi (Agata Wójcikiewicz oraz Katarzyna Orłowska uplasowały się w tym roku w czołowej 30tce klasyfikacji open, a Wójcikiewicz dodatkowo znalazła się na podium edycji powrotnej!) Przeczytać można w książce: www.book.1008.pl.”
Słaba głowa?
Jeśli nie położy mnie głowa to i ja stanę na starcie tej imprezy, ale na to przyjdzie czas i ja skupiam się na mojej 400-setce. Fizycznie przygotowany jest bardzo dobrze a pokonać mnie mogą jedynie błędy organizacyjne. Jestem pewien swojej siły, że w pewien sposób rezygnuje z długiego treningu tydzień przed startem, ale trening tygodniowym robię już w 80% zakresie. Odpada mi jeden rozjazd tuż przed startem no i podejmuje decyzję, że zamiast jechać z piątku na sobotę o godzinie 24: 00 przekładam start na sobotę na godzinę 18: 00 i decyduję się na jazdę praktycznie przez większość dystansu w nocy. Strategię opracowałem sam mając już doświadczenie po przejechaniu 300 km non stop i wiedząc, co może mnie czekać. Noc to większy spokój na drogach, ale za to większa koncentracja dla kolarza. Trzymać kciuki, bo to test przed eliminacjami do BBT 1008, do których chce podejść w przyszłym roku.
Najnowsze komentarze